Tørrdrakter er kun vanntette så lenge glidelåsen fungerer som den skal og er uskadd. Mens mansjetter vil bli ødelagte og må byttes over tid er de enkle å reparere og bytte selv. Glidelåsene derimot er ikke noe som er anbefalt å bytte selv og er en kostbar reparasjon å gjøre. Jevnlig rensing og smøring av glidelåsene er derfor viktig for å hindre skader og lekkasje. I tillegg er det viktig at glidelåsen på tørrdrakten brettes/rulles riktig ved transport og oppbevaring.
Tips og guider
Hvordan vaske Paddlevester og Redningsvester
Viktig info om bruk og vedlikehold av tørrdrakter
Glidelås: Glidelåsen er det delen av tørrdrakten som er mest utsatt for lekkasjer. Lekkasjer er ofte forårsaket av …
Hvordan bytte mansjett og latex sokker på tørrdrakt
Latex og neoprenmansjetter er utsatte punker på alle tørrdrakter. Det er aldri garanti på mansjetter og sokker i latex eller neopren, men disse er lette og reparer eller bytte.
Reparasjon av lite hull i en aluminiumsbåt
Hvis du er uheldig å får et lite hull i aluminiumsbåten din, er dette enkelt å reparere med G/Flex epoxy.
Rep av skader eller slitasje på kjøl
Rep av skader eller slitasje på kjøl Dette kan du gjøre ved hjelp at følgende komplette reparasjonssettet med …
Reparasjon og sparkling av skader på båtskroget
Ved å påføre West System epoxy skaper man et 100 % tett og solid sjikt som beskytter mot fuktinntrengning.
Utbedring og forsterkning av sprekk i aktespeilet på en båt
Hvis en båt blir hardt belastet, kan man oppdage at det oppstår en slitasje og skader i akterspeilet. Dette viser seg ofte som sprekker. Når man ser slike sprekker på båten sin, bør man ikke bruke den før man har reparert skaden.
Slik reparerer og utbedrer du din gamle kajakk eller båt
Mange av oss har en gammel kajakk eller båt som har en slitt og ødelagt kjøl etter mange års slitasje. Det kan også være riper og sår i skroget. Det er egentlig ikke så vanskelig å utbedre og reparere dette. Hvis du har de riktige produktene, og setter av et par timer, kan du forvandle den mest slitne og pregete kajakken/båten til et nytt «smykke»
7 enkle trinn for å reparere lekkasje i aluminiumsbåt.
WEST SYSTEM G/flex® speciality epoxy is a sensible investment if your aluminium boat is in a little need of TLC. The exceptionally strong holding qualities are designed to provide unbeatable grip to plastics, glass, masonry, fibreglass, wood and metals, such as aluminium.
Slik utbedrer du dørken i din Terhi-båt
Hvis man er uheldig kan det etter mange år oppstå en sprekk eller delaminering i dørken på en terhi-båt. Dette er heldigvis ikke så vanskelig å reparere hvis man benytter West System epoxy og fyllstoff.