Leveringsbetingelser

Levering og betaling

Når du befinner deg i handekurven og trykker “Gå til kassen” vil neste side du får opp være “Leveringsadresse”. Her kan du velge mellom alle adresser du har registrert, eller legge til en ny leveringsadresse.

Neste steg er leverings- og betalingsmåte. Standard betalingsmåte i nettbutikken er visa eller mastercard merket “Bankkort (Nets)“. Alternativt kan du velge “Klarna faktura” hvis du ønsker å bli tilsendt faktura i etterkant av kjøpet eller så kan du betale gjennom Vipps. I noen tilfeller kan du også velge “Postoppkrav” hvis varene du har i handlekurven kan sendes på denne måten.

Neste steg er å velge leveringsmåte. Her kan du få opp forskjellige valg, avhengig av varene du har i handlekurven. De fleste varer sendes med posten, og du har da følgende valg: “Servicepakke” som vil si postpakke til henting på nærmeste postkontor eller post-i-butikk. “Hjemlevering, kveld” for privatpersoner eller “Bedriftspakke, dagtid” til bedriftsadresser. I tilfeller hvor du bestiller varer med større volum og/eller vekt som ikke går med posten så vil du få opp “Spesialtransport”. Da sender vi ordren med ulike fraktselskaper, normalt DSV.

Ved kjøp av varer for over 1500kr. tilbyr vi fri frakt av ordren til nærmeste postkontor eller post-i-butikk (“Servicepakke”). Dette gjelder ikke for varer som sendes som “Spesialtransport” (kajakker, kanoer, båter, motorer osv.). Fri frakt gjelder kun for “Servicepakke” til fastlands-norge, altså ikke sendinger til Svalbard og/eller Jan Mayen.

Det siste alternativet er “Henting i butikk“. Hvis du velger dette så vil vi kontakte deg så snart varen er klar for henting i vår butikk i Strømsveien 230, 0668 Oslo. Varer som skal hentes i butikk er ikke klare for henting umiddelbart etter at denne ordrebekreftelsen er sendt ut. Tiden kan variere avhengig av om varen er på lager i butikk, eller må hentes inn fra eksternlager. Du vil få en sms eller telefon så fort varen er klar til henting i vår butikk.

Når du har fyllt ut leverings- og betalingsinformasjonen kommer du til oversikt over din ordre. Dette er siste punkt før betaling, så sjekk nøye at du har bestillt riktige varer – og at du ikke har glemt noe! Er du fornøyd trykker du på “Send ordre”. Ikke glem å se over og bekreft at du aksepterer “vilkår og betingelser”.

Vi sender normalt varer som er på lager innen 24 timer etter bestilling (mandag – fredag). Enkelte varer kan befinne seg på et eksternlager som gjør at det kan ta en dag eller to ekstra.

Varer som kajakk og kano etc, som krever spesialtransport, sendes normalt i løpet av 1-3 dager etter bestilling og utleveres normalt på transportørens nærmeste terminal.

Skulle det være noe som tilsier at det tar lengre tid vil vi ta kontakt med deg ganske raskt. Har du bestilt varer som er utsolgt/ikke på lager vil vi også ta kontakt og informere om forventet levering/alternative løsninger.

Hvis skade og feil ved leveranse

I blant kan det dessverre oppstå en feil eller skade i forbindelse med levering av en vare. Da er vi her for å hjelpe deg og utbedre den feilen som har oppstått.

Husk følgende:

1. Hvis din vare er skadet når du mottar den, er det viktig at du melder i fra om skaden til oss så fort som mulig og senest innen 3 virkedager etter mottakelsen av varen.

2. NB! Synlige skader som man ser når du mottar varen må være anmerket på utleveringsbilaget, altså fraktbrevet som du skriver under på når du mottar varen. Dette er svært viktig. Hvis ikke dette blir gjort kan ikke vi eller fraktselskapet behandle reklamasjonen. Da får vil du ikke få noen erstatning.

3. For at vi skal kunne vurdere skaden må vi motta bilder av skaden. Send disse til: firmapost@westsystem.no

4. Hvis du skal reklamere på varen og eventuelt sende den tilbake til oss, vennligst benytt eksisterende emballasje i tillegg til eventuell ny og nødvendig emballasje som kreves for at varen skal kunne fraktes trygt tilbake til oss.

5. Hvis du har mottatt feil vare, vennligst kontakt oss så fort som mulig og senest innen 3 virkedager etter mottakelse slik at vi kan rette opp feilen.

6. Alle reklamasjoner må sendes til oss skriftlig per mail til: firmapost@westsystem.no

Disclaimer/Forbehold

Vi forsøker til en hver tid å holde informasjonen om produktene så oppdatert og korrekt som mulig. Vi tar likevel et forbehold om skrive- og trykkfeil samt endringer på produkter hvor vi ikke selv er informert fra våre leverandører. På bakgrunn av dette tar vi forbehold om å kansellere ordrer hvor vi ikke kan levere varen slik den er presentert i nettbutikken fordi varen enten er endret, utsolgt eller utgått. Hvis dette skulle skje med din ordre hører du fra oss så fort ordren er registrert i vårt system.

Innholdet på disse nettsidene er kun en informasjonstjeneste fra West System Norge AS. West System Norge AS fraskriver seg ethvert ansvar for eventuelle tap, uhell, kostnader eller senskader (direkte og indirekte) som måtte oppstå som en følge av at noen benytter seg av den informasjonen eller de produktene som fremkommer/blir beskrevet på disse nettsidene.

Det som her står skrevet om de ulike produktene er kun generelle retningslinjer og råd. Vi gir ingen garanti for at det spesifikke produkt passer for den enkelte bruker i en gitt situasjon. På enkelte av våre sider er det oppgitt linker til videoer og andre websider. Vi frasier oss et hvert ansvar for det innholdet/opplysningene som framkommer her og aksepterer ikke ansvar i forbindelse med tilgang til, eller bruk av disse websider. 

Handlekurv

Relaterte produkter