Brukervilkår

Personopplysninger og Cookies

Vi håndterer dine personopplysninger på en sikker måte. Vi gjør følgende:

Personopplysninger

Når du handler på westsystem.no trenger vi navn, adresse, telefonnummer og e-post. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse og kontakte deg hvis det skulle være behov. Vi er pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes ikke.

Betaling med kort

Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. West System Norge AS har ikke tilgang til fullstendig kortnummer. Dette håndteres av Nets/kortinnløser. Se nets.no for mer informasjon.

Klarna faktura

Hvis du ønsker å inngå avtale om fakturering via Klarna, må du samtykke til at Klarna utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. West System Norge AS har ikke tilgang til denne informasjonen. Klarna håndterer opplysningene på følgende måte: Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna. Les mer på klarna.no https://klarna.com/no/vilkar

 

Bruk av informasjonskapsler (Cookies)

Hva er cookies og hva brukes de til?

Westsystem.no benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettbutikker, og i henhold til norsk lovgivning. En cookie er data som lagres i din nettlesers internminne, som skal gi deg en bedre og mer relevant brukeropplevelse ved besøk på en nettside. Westsystem.no bruker cookies blant annet for å kunne gi deg en enklere netthandel med tilgang til login, handlekurv, gjennomføring av kjøp. Vi bruker også cookies til statistikk for å lære om hva våre kunder er opptatt av, slik at vi kan gjøre nettsidene våre enda mer brukervennlige.

Hva slags informasjon lagres?

I informasjonskapslene vil det bli lagret opplysninger om: IP adresse, valgt nettleser, operativsystemer, hvilken bredbåndsleverandør man benytter, samt data over besøkte undersider og dato/tidspunkt for besøket. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere brukeren.

Slik kan du unngå cookies

Om du ønsker å unngå bruk av cookies kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere cookies automatisk. Se webleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at om du velger å utelukke cookies, vil flere av funksjonene på westsystem.no ikke fungere.

Opplysningene vil aldri bli utlevert eller stilt til disposisjon for tredjepart utenfor vårt konsern. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene dersom dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for West System Norge AS.

Ved å bruke nettsiden westsystem.no samtykker du til bruk av informasjonskapsler.

Nyhetsbrev

Om du ønsker det kan du motta nyhetsbrev fra oss. Du melder deg på ved å gå inn på “Meld deg på nyhetsbrev” øverst på siden. Du kan også enkelt melde deg av via en link i nyhetsbrevet, eller på “min side”.

Personopplysninger til tredjepart

West System Norge AS selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.

 

Levering og betaling

Når du befinner deg i handekurven og trykker "Gå til kassen" vil neste side du får opp være "Leveringsadresse". Her kan du velge mellom alle adresser du har registrert, eller legge til en ny leveringsadresse.

Neste steg er leverings- og betalingsmåte. Standard betalingsmåte i nettbutikken er visa eller mastercard merket "Bankkort (Nets)". Alternativt kan du velge "Klarna faktura" hvis du ønsker å bli tilsendt faktura i etterkant av kjøpet. I noen tilfeller kan du også velge "Postoppkrav" hvis varene du har i handlekurven kan sendes på denne måten.

Neste steg er å velge leveringsmåte. Her kan du få opp forskjellige valg, avhengig av varene du har i handlekurven. De fleste varer sendes med posten, og du har da to valg: "Klimanøytral Servicepakke" for privatpersoner eller "Bedriftspakke" til bedriftsadresser. I tilfeller hvor du bestiller varer med større volum og/eller vekt som ikke går med posten så vil du få opp "Norlines/Spesialtransport"

Det siste alternativet er "Henting i butikk". Hvis du velger dette så vil vi kontakte deg så snart varen er klar for henting i vår butikk i Strømsveien 230, 0668 Oslo. Varer som skal hentes i butikk er ikke klare for henting umiddelbart etter at denne ordrebekreftelsen er sendt ut. Tiden kan variere avhengig av om varen er på lager i butikk, eller må hentes inn fra eksternlager.

Når du har fyllt ut leverings- og betalingsinformasjonen kommer du til oversikt over din ordre. Dette er siste punkt før betaling, så sjekk nøye at du har bestillt riktige varer - og at du ikke har glemt noe! Er du fornøyd trykker du på "Fullfør". Ikke glem å se over og bekreft at du aksepterer brukervilkår/leveringsbetingelser.

Vi sender normalt varer som er på lager innen 24 timer etter bestilling (mandag - fredag). Enkelte varer kan befinne seg på et eksternlager som gjør at det kan ta en dag eller to ekstra.

Varer som kajakk og kano etc, som krever spesialtransport, sendes normalt i løpet av 1-3 dager etter bestilling og utleveres normalt på transportørens nærmeste terminal.

Skulle det være noe som tilsier at det tar lengre tid vil vi ta kontakt med deg ganske raskt. Har du bestilt varer som er utsolgt/ikke på lager vil vi også ta kontakt og informere om forventet levering/alternative løsninger.

 

Hvis skade og feil ved leveranse

I blant kan det dessverre oppstå en feil eller skade i forbindelse med levering av en vare. Da er vi her for å hjelpe deg og utbedre den feilen som har oppstått.

Husk følgende:

  1. Hvis din vare er skadet når du mottar den, er det viktig at du melder i fra om skaden til oss så fort som mulig og senest innen 3 virkedager etter mottakelsen av varen.
  2. NB! Synlige skader som man ser når du mottar varen må være anmerket på utleveringsbilaget, altså fraktbrevet som du skriver under på når du mottar varen. Dette er svært viktig. Hvis ikke dette blir gjort kan ikke vi eller fraktselskapet behandle reklamasjonen. Da får vil du ikke få noen erstatning.
  3. For at vi skal kunne vurdere skaden må vi motta bilder av skaden. Send disse til: firmapost@westsystem.no
  4. Hvis du skal reklamere på varen og eventuelt sende den tilbake til oss, vennligst benytt eksisterende emballasje i tillegg til eventuell ny og nødvendig emballasje som kreves for at varen skal kunne fraktes trygt tilbake til oss.
  5. Hvis du har mottatt feil vare, vennligst kontakt oss så fort som mulig og senest innen 3 virkedager etter mottakelse slik at vi kan rette opp feilen.
  6. Alle reklamasjoner må sendes til oss skriftlig per mail til: firmapost@westsystem.no

 

Reklamasjon

Heldigivs er det svært sjelden vi opplever reklamasjoner med våre produkter, men med stort volum på mange forskjellige artikler er det ikke til å unngå at det fra tid til annen er feil på et produkt. Det er viktig at du som kunde er sikker på at feilen ikke skyldes forhold på kundens side. Videre er det viktig at det reklameres i rimelig tid etter at feilen ble, eller burde ha blitt, oppdaget. Dersom det kan godtgjøres at det er en feil eller mangel med produktet i forhold til varens beskrivelse på våre sider må dette gis beskjed om til West System slik at vi kan iverksette tiltak for avhjelp.

Alle reklamasjoner må sendes til oss skriftlig per mail til: firmapost@westsystem.no, da det gjør det vesentlig lettere i ettertid rent bevismessig. I reklamasjonsbrevet er det viktig at du får frem hva du mener er galt med produktet. Ved reklamasjoner som skyldes feil eller mangler på produktet dekker tjenesteyter returfrakten. Varer skal aldri sendes i retur til West System uten at pakken merkes med referanse. Dette vil du få av personen du er i kontakt med.

West System Norge AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet fra West System Norge AS sin side.

 

Angrefrist

Angrefrist gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du har mottatt varene gir melding om at du vil benytte deg av angrefristen. Varer som returneres må være ubrukte, med original emballasje. Returen av varen må du som kjøper dekke utgiftene for, og når vi har mottatt varene får du kreditert kjøpesummen. Link til angrettskjema finner du i bunn av ordrebekreftelsen. Det kan også lastes ned her. Print og fyll ut dette, og send det til oss sammen med varen og kopi av ordrebekreftelsen. Skulle du ha problemer med å laste ned angrefristskjema kan du ta kontakt med oss så sender vi dette umiddelbart til deg.

 

Disclaimer/Forbehold

Vi forsøker til en hver tid å holde informasjonen om produktene så oppdatert og korrekt som mulig. Vi tar likevel et forbehold om skrive- og trykkfeil samt endringer på produkter hvor vi ikke selv er informert fra våre leverandører. På bakgrunn av dette tar vi forbehold om å kansellere ordrer hvor vi ikke kan levere varen slik den er presentert i nettbutikken fordi varen enten er endret, utsolgt eller utgått. Hvis dette skulle skje med din ordre hører du fra oss så fort ordren er registrert i vårt system.

Innholdet på disse nettsidene er kun en informasjonstjeneste fra West System Norge AS. West System Norge AS fraskriver seg ethvert ansvar for eventuelle tap, uhell, kostnader eller senskader (direkte og indirekte) som måtte oppstå som en følge av at noen benytter seg av den informasjonen eller de produktene som fremkommer/blir beskrevet på disse nettsidene.

Det som her står skrevet om de ulike produktene er kun generelle retningslinjer og råd. Vi gir ingen garanti for at det spesifikke produkt passer for den enkelte bruker i en gitt situasjon. På enkelte av våre sider er det oppgitt linker til videoer og andre websider. Vi frasier oss et hvert ansvar for det innholdet/opplysningene som framkommer her og aksepterer ikke ansvar i forbindelse med tilgang til, eller bruk av disse websider. 

Solution by DOTS as | Powered by Flexis