Produktbilde

Minn Kota ENDURA MAX serien

Endura MAX, har samme design som Endura C2, men har i tillegg Digital Maximizer. Endura Max monteres på akterspeilet og setter standarden i sin klasse. Motorene er utstyrt med en ny type brakett og nedtiltbar styrespak.

Varenr. Båt maksForbrukL stammeMod.Info Lager Pris inkl. mva
1072604 5,1 m (17')42A91 cm (36")Max 40, 36"Les mer På lager: 20+ 3.290,-
  • Båt maks:
    5,1 m (17')
  • Forbruk:
    42A
  • L stamme:
    91 cm (36")
  • Mod.:
    Max 40, 36"
1072605 5,5 m (18')42A91 cm (36")Max 45, 36"Les mer På lager: 20+ 3.590,-
  • Båt maks:
    5,5 m (18')
  • Forbruk:
    42A
  • L stamme:
    91 cm (36")
  • Mod.:
    Max 45, 36"
1072606 6,4 m (21')50A91 cm (36")Max 55, 36"Les mer På lager: 20+ 4.190,-
  • Båt maks:
    6,4 m (21')
  • Forbruk:
    50A
  • L stamme:
    91 cm (36")
  • Mod.:
    Max 55, 36"
  • Minn Kota® Endura Max er en driftsikker og holdbar motor for bruk i ferskvann.
  • 50-70 % mindre strømforbruk enn andre el.motorer
  • Dette er en ”allround” motor til jakt, fiske og vanlig hyggebruk.
  • Bygd med komponenter som ivaretar Minn Kota kvalitet.
  • For montering på akterspeilet (skrogsiden på kano).
  • Passer fint til å bruke på kanoer, gummibåter og små båter opp til ca 17-21 fot.

 

Endura Max, har samme design som Endura C2, men har i tillegg Digital Maximizer.

Endura Max monteres på akterspeilet og setter standarden i sin klasse. Motorene er utstyrt med en ny type brakett og nedtiltbar styrespak. Dette er solide motorer med svært høy yteevne, som gir deg problemfri bruk i år etter år.

 

Tekniske data:

192dfb96678e84b2861.jpg Stammelengde Skyvekraft Båtstørrelse
Endura Max 40 91 cm 18 kg maks 17 fot
Endura Max 45 91 cm 20 kg maks 18 fot
Endura Max 55 91 cm 25 kg maks 21 fot

 

For alle Endura Max-modeller gjelder følgende:

  • Spenning: 12V
  • Hastighets-kontroll: trinnløs hastighet
  • Styrearm: teleskopisk 15 cm
  • Propell: power prop
  • Digital Maximizer: ja
  • Batterimåler: ja

minnkota21.JPG

Mange hekter en ekstra elektrisk motor på akterspeilet som de bruker når de skal fiske. Denne er helt lydløs og veldig behagelig å bruke.

 

Ekstra høy yteevne

Endura Max monteres på akterspeilet og setter standarden i sin klasse. Dette er solide motorer med svært høy yteevne, som gir deg problemfri bruk i år etter år.

Kjør opp til 4-5 ganger så lenge på samme batteri med en Minn Kota med Maximizer

minnkota15.JPG

 

Maximizer™ teknologi gir deg inntil fem ganger lengre kjøretid på en enkelt opplading

Vanlig induksjonsteknologi innebærer en konstant kraftflyt til motoren, uavhengig av hastighetsinnstilling. Resultatet er sløsing med energi og overoppheting, noe som reduserer tiden på vannet og motorens levetid. I tillegg får man kun forhåndsbestemte hastighetsnivå.

minnkota40.JPG

Minn Kota motorene med trinnløs hastighetskontroll benytter Maximizer™ teknologi. Denne teknologien gjør det mulig å levere nøyaktig mengde kraft til enhver trinnløs hastighet. Motoren vil kjøre kaldere uten unødig energisvinn. Du vil derfor kunne kjøre opptil fem ganger lenger på en enkelt opplading.

Dette er solide motorer med svært høy yteevne, som gir deg problemfri bruk i år etter år.

 

minnkota41.JPG

Med Minn Kota Endura Max har du full kontroll!

 

Stømgjerrig, effektiv, lydløs og driftsikker

Dette er allround motor til jakt, fiske og vanlig hyggebruk.

Driftsikre og gode motorer som er bygget med komponenter som ivaretar Minn Kota kvalitet. Svært lang brukstid på samme batterioppladning.

MINN KOTA Endura Max m/Maximizer er en ekstremt strømgjerrige, lydløse og driftsikre elektriske påhengsmotorer.

Motorene er beregnet for nesten alle båttyper opp til ca. 21 fot.

Dette er motoren for alle som vil ha en elektrisk kvalitetsmotor som bruker lite strøm til en riktig pris.

1493e79c06f635fb71f.jpg

Her ser du en Minn Kota montert på akterspeilet på en Sportspal aluminiumskano. Vi selger pakker bestående av både kano og motor. Spør oss!

 

Hva er Maximizer-teknologi?

Modeller uten maximizer har en konstant kraftflyt til motoren. Tenk deg strømmen tegnet som en firkantpuls. Hver startpuls som skal til for å få en elektrisk motor til å gå rundt er veldig "rå" og krever mye energi. Siden motoren er i bevegelse når neste høye startpuls kommer, så får den mer strøm en den strengt tatt behøver for å gå rundt, og overskuddsenergien danner varme i stedet for bevegelse.

Maximizer bruker såkalt pulsmodulasjon, dvs den "hakker opp" pulsen og tilpasser startpulsen til motorens eget dreiemoment slik at den ikke bruker så mye kraft. Man utnytter med andre ord den bevegelsesenergien som allerede er skapt i motoren.

Alle elektromotorer er designet for å gå på "full fart". På fullt pådrag vil ikke maximizer ha noen effekt, da et relè kopler ut pulsmodulasjonen og sørger for at motoren får all strømmen den skal ha for å gi den effekt den er lagd til. Slår vi av litt, vil pulsmodulasjonen koples inn, og strøm spares.

Når det gjelder amperetrekk i forhold til hastighetsinstillingen, så kan vi grovt sett si at en motor med 50 punds skyvekraft trekker ca 50A på full fart. På halv fart trekker den 25A, uansett om den har maximizer eller ikke. Poenget er at motoren med maximizer trekker 25A i et kortere tidsrom, nettopp fordi den "hakker opp" pulsen og tilpasser startpulsen til motorens eget dreiemoment. Modeller uten maximizer vil ha et linjært kraftforbruk i forhold til hastighetsinnstillingene, mens kraftforbruksgrafen på en motor med maximizer vil være mer "eksponensiell".

 

Hvor lenge varer batteriet?

Det interessante ved dette, som ofte også er grunnlaget for at kunden spør, er "hvor lenge varer batteriet mitt med kontra uten maximizer?"

Det er mange faktorer som spiller inn her, så det er vanskelig å være veldig konkret. Erfaring tilsier imidlertid at man ved "blandingskjøring" dobler brukstiden på batteriet fra "fulladet" til "utladet". Siden grafen er "eksponesiell" ved bruk av maximizer vil bonusen øke jo lavere innstilling man bruker. Noen av våre brukere snakker om inntil 4-5 ganger lengre brukstid, men dette er under ideelle betingelser, og på lav hastighetsinnstilling.

 

Lav vekt

MINN KOTA Endura Max er liten og lett og veldig hendig å bære med seg, selv til hytta langt inne på fjellet.

Stammen og motorhuset er konstruert i kraftig komposittmateriale og motoren har god korrosjonsbeskyttelse. Lavt turtall gir meget god skyvekraft.

Motoren kobles enkelt til et hvilket som helst 12 volt bil/båt-batteri.

MINN KOTA Endura Max passer de fleste typer båter med ulike akterspeil. Motoren er beregnet til bruk i ferskvann. Dette er Norges mest (kanskje verdens) solgte kanomotor. Denne unike motoren kan du feste på relingen av kanoen og vri motoren i en slik posisjon at den skyver kanoen i riktig retning framover.

 

Verdens mest solgte motor

Minn Kota er den mest solgte elektriske båtmotoren i verden. Grunnen til dette er at alle komponenter i motoren er kompromissløst konstruert og optimalt tilpasset. Dette gjør at de rett og slett varer mye lenger og bruker mindre strøm enn konkurrentene. Alle komponenter er tilvirket og satt sammen i USA.

Kjøper du en Minn Kota, kjøper du deg samtidig fri fra trøbbel.

minnkota22.JPG

En elektrisk motor veier lite og er alltid lett å frakte med seg. Du trenger aldri å bekymre deg for oljelekkasjer og søl.

 

Kald og rolig

Ingen ting går roligere og kjøligere enn en Minn Kota. Sammenlign viklinger og elektronikk mot enhver annen elektrisk båtmotor, og du vil se forskjellen med en gang. Store interne komponenter minsker varmen og dette resulterer i kjøligere gange, utvidet batterikapasitet og lengre motorlevetid. Det unike hjullagersystemet reduserer støy som ellers ville skremme fisken.

 

Livstidsgaranti på motorstammen

minnkota23.JPGDet er livstidsgaranti på stammen på alle Minn Kota motorer. Dette sier mye om kvaliteten og de materialene disse motorene er laget av.

Komposittmaterialet i stammen er tre ganger sterkere enn stål. Den gir etter ved støt og flekser tilbake til utgangspunktet. Den er nærmest upåvirkelig for ytre påkjenninger, og dermed også nær sagt umulig å ødelegge. Det gis derfor LIVSTIDSGARANTI på motorstammen på denne motoren.

 

Teleskopisk styrearm

minnkota24.JPG 

Styrearmen på Minn Kota Endura Max er teleskopisk. Dette betyr at du kan trekke styrearmen ut i den posisjonen som du ønsker og som passer best for deg, noe som er en stor fordel, blant annet når man fisker.

Styrearmen er utformet på en ergometrisk måte slik at det er godt å holde i den og at det er enkelt å regulere hastigheten og styre båten.

 

Nesten lydløs

minnkota25.JPGIngen motor går roligere og stillere enn en Minn Kota. Dette betyr mye når du skal ut på vannet en stille morgen og kun nyte naturen eller fange den store ørreten. Minn Kota motorene er utstyrt med en avansert elektronikk og svært sterke komponenter som sikrer soliditet og rolig gange.

Minn Kota motorene er laget med avansert korrosjonsbeskyttelse og innkapslet elektronikk slik at denne ikke blir skadet av vann og fuktighet. Alle kretskort er innkapslet i motstandsdyktige materialer for å beskytte elektronikken.

 

Patenterte propeller fra Minn Kota

Minn Kota motorene er utstyrt med originale og patenterte propeller med unike egenskaper. Disse får du kun på Minn Kota motorer.

Propellene er konstruert på en slik måte at det er mulig å passere områder med sjøgress og siv uten at motoren bruker unødig batterikapasitet til ”kutting og hakking” av det propellen måtte støte på under gange. Tuppen på hvert blad er føyd bakover i en vinkel mindre enn 45º, og ”ploger” sjøgress vekk fra propellen selv ved lave hastigheter.

Likevel er gir propellen maksimal framdrift også ved fritt leide og når ikke propellen møter hindringer.

minnkota26.JPG

 

Enkel å ta av og på båten

Alle Minn kota motorer er veldig enkle å ta av og på båten. For det første er de svært lette og dessuten er motorene utstyrt med funksjonelle festebraketter som gjør det ekstra enkelt å feste motoren på akterspeilet

minnkota27.JPGminnkota28.JPG 

minnkota29.JPG

 

I dag er elektriske motorer tillatt på de fleste vann i Norge

Miljøbevisste fiskere og fangstmenn har i mange år brukt elektriske båtmotorer for å komme seg lydløst frem på vannet. Her i Norge var det tidligere totalforbud mot all motorisert ferdsel på vann mindre enn 2 km². Dette forbudet gjaldt faktisk både for elektriske og bensindrevne motorer.

Heldigvis blir det i disse dager mer og mer vanlig at kommunale myndigheter tillater elektrisk motorisert ferdsel på slike vann og vassdrag. Vi ser derfor et stadig voksende marked for denne type miljøvennlige motorer.

minnkota30.JPG

Nyt freden og roen på vannet med en lydløs elektrisk motor.

 

minnkota45.JPG

Motoren kan enkelt festes på rellingen av kanoen.

Motorbrakett til alle Ally-kanoer

Denne motorbraketten passer til alle Ally-modeller, uansett årsmodell.
339,-
Motorbrakett til alle Ally-kanoer

Batterikasse powerbox

Meget kraftig batterikasse med bærehåndtak og voltmeter. To lighteruttak og utvendige batteripoler for uttak opp til 30 A på polene og 10 A på uttak.
649,-
Batterikasse powerbox

Høyt DeLuxe sete til kano og kajakk

Høy og behagelig ryggstøtte som benyttes i kajakker og kanoer. Passer spesielt godt til fiskekajakken "Fisker 12".
399,-
Høyt DeLuxe sete til kano og kajakk

Høyt DeLuxe sete til kano og kajakk

Høy og behagelig ryggstøtte som benyttes i kajakker og kanoer. Passer spesielt godt til fiskekajakken "Fisker 12".
399,-
Høyt DeLuxe sete til kano og kajakk

Vega Designs Femund II m/4 seter

Femund II med 4 seter er som regel førstevalget for de fleste barnefamilier som kjøper kano
6.990,-
Vega Designs Femund II m/4 seter

Batteriterminaler

Sett med pluss og minus.
95,-
Batteriterminaler

Batteriterminaler

Sett med pluss og minus.
95,-
Batteriterminaler

Batterikasse stor

Batterikasse stor.
169,-
Batterikasse stor

Batterilader MK 110 PE, 3 steg - Minn Kota

Dette er en bærbar, effektiv og praktisk batterilader som ivaretar alle de funksjonene og oppgavene som en tre-trinns batterilader skal gjøre.
1.399,-
Batterilader MK 110 PE, 3 steg - Minn Kota

Batterilader MK 110 PE, 3 steg - Minn Kota

Dette er en bærbar, effektiv og praktisk batterilader som ivaretar alle de funksjonene og oppgavene som en tre-trinns batterilader skal gjøre.
1.399,-
Batterilader MK 110 PE, 3 steg - Minn Kota

Batteriklemmer MK BC1 - Minn Kota

Dette er hurtigtilkoplinger som gjør det veldig enkelt og raskt å feste motorkablene til batteriet. Hele operasjonen tar kun et par sekunder. Dette er en patentert design fra Minn Kota.
459,-
Batteriklemmer MK BC1 - Minn Kota

Relaterte produkter

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å øke brukervennligheten i nettbutikken. Ved at du fortsetter å bruke Westsystem.no, forutsetter vi at du samtykker til dette.
© 2018 West System Norge AS. Alle rettigheter reservert. Org.nr: NO 976 950 879 MVA
Strømsveien 230, 0668 Oslo. E-post: firmapost@westsystem.no.
Solution by DOTS as | Powered by Flexis